Europas reklamförbund – EACA

eaca

Europas gemensama reklamförbund heter The European Association of Communicastions Agencies även förkortat (EACA) och representerar mer än 2500 reklambyråer och liknande firmor inom kommunikation. Inkluderar mer än 30 europeriska länder och mer än 120 000 direkt anställda från dessa länder. EACA-medlemar är allt inom reklam som marknadsföring, media, internet, branding och PR-byråer. Reklamförbundet främjar och uppmuntrar ärliga, effektiva marknadsföring med hög standard och medveten marknadsföring som värnar om den fria ekonomiska marknaden.

EACA har akademi där de förvaltar sin tro om att utbildning är nyckeln för professionalism och innovation inom den växande marknaden för kommersiella kommunikations industrin. De bedriver en internationell skola inom marknadsföring och kommunikation sedan 2009 med tanke att lyfta standarden inom arbetsamheten. Detta genom att med 27 erfarna utbildare som har haft många år av träning inom reklambyråer samt som utbildare. De erbjuds kurser så som “Creativity in Business”, Understanding Client Business”, Adapting to the world of Social Media”, “Strategic Brand Planning Skills” och många många fler.

“The School has been developed for the benefit of all EACA members, and will continue to consult with them to ensure it offers the training and direction that brings maximum value. The success of the EACA International School is in the long term interests of all our members.”

– Dominic Lyle, Director General of EACA