Nya sätt för marknadsföring

Hela tiden försöker företag och reklambyråer hitta nya sätt att marknadsföra sina produkter och klienter. Aldrig tidigare i världen har det varit så enkelt som det är idag att bara få ut sin reklam i sociala medier eller på TV och via nätet, det är därför reklambranschen har varit tvungen att tänka om för att få ut en originell reklam som människor verkligen lägger märke till och inte slänger i papperskorgen så fort den kommer i brevlådan. Sverige har alltid legat i framkant när det kommer till annorlunda marknadsföring. Många reklamer har fått enormt stor uppmärksamhet på både sociala medier och även erkänts av stora tidningar världen runt. En av de mest kända är shampooreklamen i Stockholms tunnelbana där modellen på en reklampelare vid första anblick ser ut som vilken hårmodell som helst med en vanlig ansiktsbild, men sedan när tåget kommer inrusandes på perrongen så börjar hennes hår fladdra vild som hos de andra resenärerna. Denna reklam fick otrolig nyhetsspridning då den kom, och människor världen över hyllade innovationen den stod för.

Reklam uppskattas ofta där den inte förväntas sig vara, och då menar vi inte reklam om Fjällräven-jackor i Australien, utan mer att reklamen får människor att hoppa till och verkligen se vad reklamen försöker säga, att man faktiskt stannar upp den där sekunden för att se vad det är för något och inte bara går förbi. Och det är detta vi på Pemare reklambyrå vill jobba med, att skapa en reklam som får vår kund att känna sig nöjd och som får oss att vara nöjda av det jobb vi har slutfört.

Vi kan gladeligen meddela att vi i år kommer att ta del av det största eventet i världen när det kommer till nutida marknadsföring och reklam, nämligen Cannes Lions International Festival of Creativity som hålls 21-27 juni i år i just franska Cannes. Här kommer människor från hela världen mötas för att höra världens mest ledande entreprenörer tala och berätta om hur de har lyckats med deras idéer. Efter denna festivalen så kommer vi garanterat vara fulla med nya idéer om hur vi kan hitta de nyaste och mest originella sätten att stå ut på marknaden. Nu har vi en härlig sommar att se fram emot med sprudlande idéer och bra samarbeten!