Tv-reklam om casino

Något som är återkommande när man sitter framför tv:n en vanlig tisdag eller en påskig långfredag är reklamer om svenska casinon. Egentligen i varje reklampaus kommer det upp två, tre olika casinon som befinner sig online alltså på internet. Vi ser och hör såklart om Sveiges spelmonopolen SvenskaSpel som återkommer i olika galor och event samt som reklam på tv men de svenska landbaserade casinon är det inte mycket hysteri om. Mest visar sig de internetcasinon och med tanke på antalet som vi ser på tv och i alla forum som man kan marknadsföra sig på idag så undrar man lite hur många online casinon det egentligen finns där ute.

frankleo

Det är väldigt nyligen många casinon på internet har börjat visa sig i olika typer av reklam. Spelmarknadens allra första onlinecasino lanserades i början av 90-talet och sedan dess har denna typ av spelande exploderat, säger en källa: http://casinoinfo.se/. Kanske började casinon på nätet kommer upp samtidigt som med den tekniska utveckligen och blivit en dundrande bransch för att vi har så få landbaserade casinon i Sverige. Genom dessa tv-reklamer har de verkligen lyckats locka till sig spelare och kändisar. I många av reklamerna för casinos dyker svenska kändisligan upp som Frank Andersson, Perilla Wahlgren och Rikard Palm men även utländska framgångsrika personer som Cristiano Ronaldo.

Att bli nyfiken och intresserad är reklamens hela mening och därför sökte vi runt på webbsidor för att ta reda på vilka som är de största svenska casino och hur de kan göra så mycket reklam för sig själv. Vad vi kan hitta är att MrGreen och LeoVegas är två stora casinon som slagt rot i svenska befolkningen. Dessa känner vi även igen från tv-reklamerna och såhär kan de se ut bland annat:

Vi förstår att nätkasinon gör reklam på ett sånt här sätt med en väldigt lyxig känsla. Casino är lika med pengar och vinster för många. I videon ovan kan vi tydligt se MrGreen börjar med att bjuda in, visa lyxiga rum, med champange, fina kläder på personerna som deltar, marker som flyger och någonstans i mitten visa erbjudandet om free spins. Personerna i filmen skrattar och visar glädje-gester vilket puttar tittarna över kanten, från intresse till att faktiskt gå in på casinot och börja spela. Väldigt smart att också inkludera mobilen och laptopen som visar att det är ett casino som finns på internet. Vi medger att det är en mäktigt bra reklam som visar att spela på MrGreen är lika med lyx vilket är väldigt attraktivt för människor och tittare.

Är det lyxigt och vinnande att spela på onlinecasino? Samtidigt som vi hör uppmuntran om att spela online hör vi lika mycket om människor som vunnit. Det kan vara på tv men också på radio och sociala medier. Det är några sjuka summor som spelare vinner och på utsidan ser allt väldigt bra och givande ut. Vilka pengar som omsätts och hur många vinnare det finns får vi nog aldrig riktigt veta de exakta summorna på. Så länge får vi njuta av riktigt bra tv-reklams filmer.